Wil je meer weten over onze servicecontracten? Neem contact met ons op.

Servicecontracten: de sleutel tot zorgeloos onderhoud en betrouwbaarheid

KNX is een zeer betrouwbaar systeem en heeft zelden of nooit last van storingen. Een onderhoudscontract is daarom eigenlijk niet nodig. Wel kregen we steeds vaker de vraag van installateurs of zij een servicecontract konden afsluiten. Het systeem heeft af en toe een aanpassing nodig en wij zouden dan tijdig voor een update kunnen zorgen. En ja, de klant is natuurlijk koning, dus sluiten wij sinds kort servicecontracten af.

Achter de schermen hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt om de servicecontracten goed in te richten. We hebben met een juridisch specialist gekeken naar alle kleine lettertjes en intern hebben we onze organisatie en werkwijze waar nodig ook aangepast. Vanaf nu maken we bij alle nieuwe opdrachten afspraken over de gewenste service, bijvoorbeeld over onze responstijd. Moeten we direct in actie komen of mag het even wachten? Hoe gaan we om met meldingen? Wat valt er wel en wat niet onder onze service? Wanneer hebben we de installateur nodig en wat heeft de installateur nodig bij een uitbreiding of het oplossen van een probleem?

Altijd maatwerk

Voortaan bieden wij dus na elke oplevering een servicecontract aan. Bestaande klanten gaan we de komende tijd benaderen om te bespreken hoe we het servicecontract kunnen invullen. We werken daarbij met een aantal staffels, maar leveren ook altijd een stukje maatwerk. Wanneer we voor een eindgebruiker bijvoorbeeld de binnentemperatuur in de gaten houden, leggen we vast hoe we omgaan met afgesproken afwijkingen. Pakken wij dat op of maken we melding bij de contactpersoon? In overleg met deze contactpersoon komen we tot een servicecontract dat goed past bij de klant. Goed om te weten: wij houden het servicecontract praktisch en lekker kort. Geen lappen ingewikkelde tekst die toch niemand leest (en snapt), maar heldere, herkenbare afspraken.

Geen contract?

Geen servicecontract, geen service? Nee, zo werkt het natuurlijk niet. Een installateur die liever geen servicecontract afsluit, helpen wij vanzelfsprekend ook. Alleen gelden dan andere afspraken. Daarnaast draaien we dan niet automatisch de updates en kan het gebeuren dat de klant met bijvoorbeeld een verouderde app werkt en daar problemen mee ondervindt.

Zekerheid en duidelijkheid

Het voordeel van de nieuwe servicecontracten zal duidelijk zijn. Als installateur ben je ervan verzekerd dat wij samen met jou het KNX-systeem op orde en up-to-date houden. Je hebt goed inzicht in waar je wel en niet op kunt rekenen en dat kun je weer helder aan de klant communiceren. Kortom, met deze professionaliseringsslag tillen wij onze dienstverlening en ons servicelevel weer een treetje hoger. Meer weten? Neem contact met ons op via 0174-568568 (vraag naar Marcel of Frans) of via administratie@vanwestenbrugge.nl.